-PRIMERA ACTIVITAT: LA CACERA DEL TRESOR DE CADAQUÉS
Entrant a la pàgina web que hi ha a continuació podreu realitzar una cacera del tresor del municipi de Cadaqués. Allà també hi ha explicat com fer-la i com serà avaluada.
http://webquest.carm.es/majwq/ wq/vercaza/3223
- SEGONA ACTIVITAT: GIMCANA PER CADAQUÉS
CAMINEM
PER OBSERVAR!
Nois i noies aventurers! Per tal
que pugueu conèixer el municipi de Cadaqués més a fons us proposem fer una
gimcana! Què us sembla?
Per a dur a terme el recorregut us
anirem donant una sèrie d’instruccions que haureu de seguir. Un cop arribeu a
cada punt establert, haureu de contestar la pregunta proposada. Comencem? Endavant!
- Ves fins a la oficina de turisme de Cadaqués i demana un mapa turístic.
- Camina fins arribar a l’església de Santa Maria. Què hi ha a prop de la porta d’entrada? Què es pot observar des d’allà?
- Passeja’t pels carrers interiors del poble. Com són aquest carrers? Digues les seves característiques.
- Desplaça’t fins a la platja Gran. Des d’aquí, quantes cales pots veure? Observa el municipi des d’aquest punt. Com el veus ? Què t’inspira ?
- Prop
de la platja Gran hi ha el passeig marítim. En aquest, hi podem trobar aquesta escultura
de Salvador Dalí feta en bronze. Busca-la
i fes-te una foto amb ella. A més a més, també podries explicar qui és aquest artista.
- Investiga
tres plats tradicionals del poble de Cadaqués (pots demanar ajuda a
restaurants, familiars, etc).
- Situa't a la platja principal del poble observa l’entorn i digues el nom de la muntanya que fa que Cadaqués quedi aïllada de l’Alt Empordà.
- Busca una persona gran que visqui al poble i pregunta-li per una tradició.
- Arriba't fins al museu principal de Cadaqués i esbrina quina exposició hi ha en aquests moments i de quin autor és.
- Anomena quatre serveis que ofereix el poble.
- Investiga quin és el principal motor turístic de Cadaqués i citen una foto.
Aquesta activitat va dirigida a
alumnes de cicle superior de primària. Es durà a terme durant dues
sessions la primera per fer una petita explicació sobre la tasca que s’ha de
realitzar i la segona per corregir i comentar la tasca ja elaborada. Es
realitzarà en grups.
En quan al tema es tractarà hem cregut oportú fer un recorregut per un
dels serveis culturals més reconegut de Cadaqués, aquest és la historia de
Salvador Dalí lligada a la seva trajectòria per Port Lligat.
Així doncs, es plantejarà el tema a classe per tal de
contextualitzar-lo. A continuació se’ls facilitarà les preguntes següents i
hauran de buscar a les pàgines web que trobem a continuació la informació
corresponent a cada una d’elles. Per
últim a la següent classe es farà una
activitat de debat (per tal de posar en comú la informació cercada) i la
correcció dels exercicis.
OBJECTIUS:
-
Conèixer amb profunditat la vida
que lliga l’indret de Port Lligat amb Dalí
-
Potenciar que els nens treballin
els serveis culturals del poble.
-
Adquirir hàbits de cerca i
processament d’informació
-
Potenciar el treball cooperatiu
FITXA MODEL A SEGUIR:
INVESTIGUEM
SOBRE DALÍ I PORT LLIGAT
Cerca d’informació
o Quin any va néixer Dalí? On?
o Quina era la professió del seu pare?
o Quan va arribar a viure a Port Lligat?
o Quin va ser el motiu?
o Anomena alguns artistes famosos que van visitar Cadaqués atrets per
Dalí
o En que s’ha convertit l’antiga casa d’en Dalí?
o Què era la Torre de les Olles?
o Buscar una imatge del Saló Groc
de la casa de Port Lligat de Dalí, després descriure’l.
o Que ha aportat Dalí a Cadaqués?
o La casa museu Dalí de quin tipus
de servei es tracta?
o Per últim informat sobre el costa que te visitar aquest i dels seus
horaris.
ALGUNES FONTS PER CERCAR INFORMACIÓ:
En aquesta activitat es treballarà el sector econòmic del municipi de Cadaqués. La recerca d'informació es farà amb l'ús d'internet i també amb dades que els alumnes puguin aconseguir en el municipi.
2.Un cop ja tens clara la diferència entre
els tres sectors econòmics, fes una volta pel teu municipi, observa el sector
econòmic i completa la taula següent. Si necessites ajuda pots fer ús de
llibres o cercar a internet.
Sector primari
|
Sector secundari
|
Sector terciari
|
3.Relaciona amb fletxes les dues columnes per tal de
construir les oracions correctes.
1)Antigament
l’economia del municipi era produïda per: a)ceràmica, roba i aliments
2)Gràcies
a les vinyes es va poder produir: b)salaons
3)Es
coneixen ordinacions de pesca des del segle: c)XVI
4)Les
indústries de ...van esdevenir molt famoses: d)empreses de construcció
5)A
l’inici del segle ...van començar a arribar-hi turistes: e) mediterrània
6)La
major part de la indústria actual es constitueix per: f) nucli antic
7)El
turisme sol ésser de caràcter: g)agricultura i pesca
8)La
gastronomia de Cadaqués es caracteritza per ésser típica: h)vi
i garnatxa
9)La
zona comercial del municipi es situa al: i)XX
10)Hi
podem trobar entre d’altres coses: j)residencial
4.Ara
que ja coneixes molt més sobre l’economia de Cadaqués i els seus principals
sectors, intenta escriure un text utilitzant tots els elements anteriors per
tal d’observar l’evolució que ha anat patint l’economia del municipi. Pots començar d’allò més antic (les activitats
d’agricultura i pesca) a allò més nou.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola companyes,
ResponEliminaTrobem encertades les dues activitats proposades, ja que la webquest i la gimcana ajudaran als alumnes a endinsar-se en aquest municipi i conèixer més Cadaqués. Ambdues es poden entendre amb claredat, cosa que facilitarà la realització de les activitats.
Creiem que en l'apartat de RECURSOS de la webquest estaria millor poder accedir directament a les pàgines web, és a dir, que fos un enllaç directa a la pàgina web de Cadaqués, wikipedia, etc.
Pel que fa a l'estètica d'aquesta pestanya, l'únic a millorar seria l'alineació de les dues últimes fotografies i la visualització de la primera imatge, adjunta a l'apartat de CAMINEM PER OBSERVAR!, ja que no es pot veure.
Les vostres companyes del bloc de Figueres us animem a seguir així! Bon treball!
Hola noies de Cadaqués!!
ResponEliminaPrimer de tot dir-vos que les activitats que plantegeu estan molt ben elaborades!! Trobem interessant el fet d'utilitzar les TIC en les activitats, ja que són imprescindibles en la societat en que vivim i d'aquesta manera els nens aprenen a utilitzar-les.
La segona activitat també la trobem correcte, ja que el fet de fer-la vivencial fa que els nens interioritzin més els coneixements!!
Continueu així!!
Bloc de Vic!!